Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
Co nowego w Genosie ? / Odp: Audio Guitar
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Camaro dnia Stycznia 18, 2021, 19:12 »
Dzięki. Ehhh, oby mi starczyło cierpliwości.
2
Co nowego w Genosie ? / Odp: Audio Guitar
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Triton dnia Stycznia 18, 2021, 18:24 »
cierpliwie czekamy
3
Co nowego w Genosie ? / Odp: Audio Guitar
« Ostatnia wiadomość wysłana przez m a x i m dnia Stycznia 17, 2021, 00:06 »
Czyli nie dość, że pod górkę, to jeszcze pod wiatr!
Ale cóż... dzieło zawsze rodzi się w bólu. 

4
Co nowego w Genosie ? / Odp: Audio Guitar
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Camaro dnia Stycznia 14, 2021, 20:14 »
Witajcie

Ponieważ Guitar Pack wciąż się opóźnia, a Wy wciąż mnie pytacie, kiedy będzie dostępny, postanowiłem napisać Wam z jakimi problemami się zderzamy.
Ponad rok temu, gdy ruszył projekt Guitar Pack, zdecydowaliśmy, że patterny będziemy nagrywać sami. Da to nam możliwość poprawiania, dogrywania wszystkich elementów tu, na miejscu, od razu, bez czekania na zewn. podwykonawców.
Napożyczaliśmy sprzętu: gitar, efektów, piecyków, mikrofonów. Ruszamy !
Zaczęliśmy od sprawdzenia Genosa, czy poradzi sobie z przetworzeniem większej ilości danych, niż same komunikaty midi. Pierwsze testy w instrumencie powaliły nas na kolana. Patterny świetnie zabrzmiały nie tylko w stylach, ale i w midach.
Szybko okazało się jednak, że praca na pożyczonym sprzęcie nie zda egzaminu. Ciągłe pożyczanie, odwożenie, przywożenie, czekanie, kompletnie nas dezorganizowało, opóźniało. Z racji tego, że pakietów chcemy wyprodukować kilka, postanowiliśmy zapożyczyć się i kupić sprzęt od zera. Zaczęliśmy od akustyka z mikrofonami. Padło na znakomitą japońską gitarę elektroakustyczną Takamine 7 serii, oraz mikrofony Neumann Stereo Set km 184. Gitara po zakupie powędrowała do lutnika na wstępne ustawienie, a tu ZONK - walnięty pręt, prawdopodobnie wada fabryczna / uszkodzona w transporcie. Bujaliśmy się z tą gitarą kupę czasu, zanim w zamian otrzymaliśmy nową. Mało brakowało, a mielibyśmy gitarę za 7000 zł. nadającą się tylko do powieszenia na gwoździu.

EFEKTY - na pożyczonych gitarach elektrycznych, próbowaliśmy nagrywać patterny na piecach. Niestety miało to jedną wadę. Brzmienia poszczególnych sesji nagrań różniły się między sobą. W praktyce wyglądałoby to tak, że: w MAIN A gitara brzmi inaczej, w MAIN B brzmi inaczej. Ok, zdecydowaliśmy się na zakup Kempera - cyfrowego profilera efektów gitarowych. Świetne urządzenie, polecam. Wreszcie zyskaliśmy powtarzalność brzmienia ! Dodatkowo możliwość pracy z preampingiem dała nam ogromne możliwości kreowania brzmienia, niedostępne podczas pracy z piecami.

GITARY - niestety pożyczone gitary wciąż dezorganizowały nam pracę, więc zdecydowaliśmy się na zakup nowych, oryginalnych gitar Fendera: Stratocaster serii Elite i Telecaster 60'. Jezeli ktoś w tym momencie pomyśli "no, wreszcie ruszyli !", to jest w zajebistym błędzie ! Teraz dopiero zaczęły się jaja !
Na początku Fendery nie chciały w ogóle brzmieć, grać. W stosunku do starych Fenderów jakimi dysponowaliśmy, brzmiały tragicznie ! Niby nie były rozegrane, niby struny. Ok, poszły do lutnika, dostały nowe struny, ustawienia. Wróciły. Brzmienie poprawiło się, jednak strój wciąż pływał. Więc jakiś czas gitarzysta je po prostu ujeżdżał, żeby się rozegrały.

COVID - niestety w między czasie nastał czas covida, musieliśmy z gitarzystą mocno ograniczyć współpracę. W między czasie zamówiłem kompresor API 2500+, który miał nadać analogowego brzmienia naszym już nagranym patternom. Z powodu covida nasz API gdzieś ugrzązł w transporcie, prawdopodobnie w Japonii. Przyjechał do nas z kilkumiesięcznym(!) opóźnieniem.

GITARY - po 1 fali pandemii, gdy spotkaliśmy się na kolejną sesję nagraniową okazało się, że gitary wciąż się rozstrajają. Znów: lutnik, ustawienia, wożenie, czekanie, odbieranie, czas... W między czasie sprzedawca przysyła nam do testów Stratocastera Ultra ( czarna na zdjęciu ) - wysoka półka, cena ok. 8000 zł. Może zamienimy Elite na Ultra ! Podłączamy... Dramat ! Brzmi tragicznie, w dodatku nie łączy jedna przystawka. Odsyłamy czym prędzej.
W listopadzie i grudniu, gdy już byliśmy gotowi nagrywać, gitary... znów się rozpadły ! Kurwa...
Siadłem do internetu, szukam informacji. Na jednym z gitarowych portali przeczytałem test tego(!) Fendera Elite. Facet zachwala tą gitarę i mówi, że wyjął ją z futerału i od razu zagrała ! Hahahaha ! W której bajce to było ?!
Wielu gitarzystów na forach, a przeczytałem chyba cały internet, otwarcie pisze, że dziś nowych Fenderów się nie kupuje. Lepsza inwestycja to jakiś stary, wysłużony, sprawdzony instrument z wyższej półki. Z resztą mi tak mówili od początku znajomi, mój gitarzysta. Ale uparłem się jak osioł, że nowe to nowe ! Fender to Fender ! Teraz mogę  z czystym sumieniem napisać, że to gówno prawda ! Nowe Fendery mają tylko jedną zaletę. Są przepiękne.
Gitarzysta z którym współpracuję, nigdy nie kupował instrumentów nowych, ale nie spodziewał się, że z nowymi oryginalnymi Fenderami będzie taka jazda ! Do tej pory nie możemy się otrząsnąć i nadziwić. Oczywiście straciliśmy przez to bardzo dużo czasu i nerwów. Zamiast pracować z patternami, walczymy z lutnikami, serwisami, wysyłamy, odbieramy, wozimy, czekamy...

Sytuacja na dziś:
Umówiłem się ze sprzedawcą, który ma swojego specjalistę od gitar. W starym roku już się nie dało, więc w styczniu zawiozłem jedną i drugą do Poznania. Aktualnie czekamy na info, czy te gitary w ogóle będą się nadawały do pracy w studio. Nie bez znaczenia jest też fakt, że brzmienie, strój gitary, które przejdzie na scenie, z efektami, w huku, z piecem, głową, podczas koncertu, niekoniecznie sprawdzi się w warunkach studyjnych, "sterylnych", gdzie słychać dosłownie wszystko. W studio naprawdę potrzebujemy niemal aptekarskiego, precyzyjnego sprzętu.

DLATEGO właśnie nie ma jeszcze pakietu Audio Guitar. Zjadają nas problemy z instrumentami, których nikt się nie spodziewał. Od samego początku, po dziś dzień. A obawiałem się raczej problemów technicznych w instrumencie, samplerze, akompaniatorze.
Pełni  "szczęścia" dopełnił oczywiście covid.


pozdrawiam
Tomek CAMARO

PS
Kilka foci z realizacji dla Was:


























5
Midi Works / Odp: Midiworks-pytanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez master112_1993 dnia Stycznia 05, 2021, 08:13 »
Dziękuje serdecznie teraz wiem mniej więcej co z czym się je :) Pozdrawiam Serdecznie :)
6
Midi Works / Odp: Midiworks-pytanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Camaro dnia Grudnia 20, 2020, 16:16 »

Master112_1993

Problem jest dość złożony wbrew pozorom. To jak zagra wstawka w połączeniu z danym akordem, zależy od wielu czynników.
Kilka z nich:
- NUTY ( dźwięki ) z jakich składa się zagrywka
- S.Chord - ustawienie źródłowego akordu dla danego elementu stylu , np. BREAK
- reguły NTR ( Note Transposition Rule )
- tabeli NTT ( Note Transposition Table )

NTR można ustawić na (I)Root Transpose, albo (II)Root Fixed. W sytuacji o której piszesz ma to o tyle znaczenie, że:
NTR=1 - ROOT pozostanie zawsze ROOTem, tercja tercją, kwinta kwintą itd.
NTR=2 - ROOT będzie zmienny. Wraz ze zmianą akordów nuty będą ulegały przewrotom. Raz zagra 1-3-5, a raz 3-5-1
Jeżeli chcesz, aby zagrywka brzmiała tak samo, tylko zmieniała tonację, to ustawiasz NTR I.

Ogromne znaczenie ma odpowiedni dobór dźwięków w zestawieniu z parametrem S.CHORD. Źle zestawione będą fałszowały z niektórymi akordami.
Ważne jest też ustawienie ograniczeń z dołu i z góry: Low Limit - Hi Limit. Jeżeli ograniczysz zagrywkę z góry i/lub  z dołu, nuty grające w oktawie i w tym samym czasie, będą się po prostu nakładały na siebie, tworząc nieprzyjemny efekt "flangera". Wspominam o tym, ponieważ wielu programistów stylów popełnia ten błąd.

Możesz też ustawić NTR (1) oraz NTT Bypass - wtedy Twoja zagrywka będzie brzmiała ZAWSZE tak samo. Będzie zmieniać tonację wraz z granymi akordami, ale nuty nie będą się dopasowywać do zagranego akordu. W tym przykładzie możesz wykorzystać funkcję CHORD TRACK SWITCH, aby stworzyć zagrywkę w tonacjach Major i Minor.
Jak to działa ?
Tworzysz zagrywkę na dwóch trackach, np. na 12 i 4. Na 12 programujesz ją w tonacji Major, na 4 tracku Minor.
Tabelę CHORD TRACK SWITCH programujesz tak, aby akordy majorowe styl brał ze ścieżki 12, a akordy minorowe ze ścieżki 4


Resumując:
To, czy dany element stylu zagra muzycznie poprawnie, zależy od tego: jakich nut użyjesz, ILU nut użyjesz, z jakimi ustawieniami S. Chord
To JAK dana zagrywka zostanie przetworzona i czy w ogóle ma zostać przetworzona przez akompaniator, zależy od ustawień NTR / NTT.


Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej o funkcji NTR / NTT, wklejam Ci QuickGuide ze szkoleń w Yamaha ( po angielsku ):

NTR (Note Transposition Rule)
The NTR determines, how incoming MIDI notes are transposed. It is always important, to understand the interaction between the selected NTR and the selected NTT.

NTR I (Root Transpose) transposes source data in parallel to the new key before transposing individual notes to the new chord type. The direction of the transposition is determined by the setting of the HiKey (see below). The original harmonic functions of the source data is preserved.

NTR II (Root Fixed) transposes source data in a way that usually results a short distance between the original note and the target note. The original harmonic functions of the notes may change (a root can become 5th, a 5th can become a 3rd, etc.) Relative note range is retained because the individual notes are shifted only a small intervall. In case of NTR II the parameter Hikey is not relevant. Note Limits can still be used but are usually not necessary.

NTT (Note Transposition Table)
The way incoming MIDI notes are processed depends on the interaction of NTR and NTT.
Useful combinations of NTTs and NTRs:
NTR I and NTT Bypass

Notes are transposed in parallel without chord conversion. This setting is used for notes that shall be just transposed but not changed otherwise.
NTR I and NTT Chord
The notes are transposed in parallel to the requested target root. Then particular notes are shifted to match the requested chord type. The parameter of HiKey determines the direction of the parallel transposition. Note Limits can be set to compensate the parallel movement of the notes.

pozdrawiam
Tomek CAMARO
7
Midi Works / Odp: Midiworks-pytanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez master112_1993 dnia Grudnia 14, 2020, 23:33 »
Przepraszam źle sformułowałem pytanie chodzi mi o StyleMagic w jaki sposób zrobić żeby te wstawki zmieniały się wraz ze zmianą akordu ?.
8
Midi Works / Odp: Midiworks-pytanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Camaro dnia Grudnia 12, 2020, 17:24 »
Przecież Midi Works nie ma żadnej możliwości zaprogramowania reguł CASM. To zrobisz np. w Style Magic.
9
Midi Works / Midiworks-pytanie
« Ostatnia wiadomość wysłana przez master112_1993 dnia Grudnia 11, 2020, 22:38 »
Witam serdecznie użytkowników
Mam pytanie zrobiłem styl i chciałbym się od was dowiedzieć , jak zrobić w stylu jak mam np. wstawki gitary albo innego instrumentu żeby to w stylu zagrało poprawnie na wariacjach przy zmianie akordów  to co powinienem zrobić w midiworksie? I jeszcze jedno pytanko jak np. robię styl to wstawka musi się składać z akordu który gramy ?
10
Co nowego w Genosie ? / Odp: Audio Guitar
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Camaro dnia Grudnia 03, 2020, 11:49 »
Powoli ! Ale do przodu. Dziś właśnie nagrywamy kolejne sekcje, w sobotę również.
Pakiecik podzielimy na 2 części, pierwsza być może ukaże się jeszcze w grudniu.

pzdr
Camaro
Strony: [1] 2 3 ... 10